Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Medical Car

2009.10.14

Mercedes-Benz SL 63 AMG és C 63 AMG T: Versenybe vannak  

 

 
Mercedes-AMG garantál maximális biztonságot a 2008-as F1-es világbajnokságban.
 
 

Kép Ha baleset, rossz időjárás vagy egyéb helyzet veszélyezteti a verseny biztonságos lebonyolítását, azonnal megjelenik az Official F1 Safety Car. A versenyvezetés utasítására a mezőny élére áll a biztonsági autó pilótája, Bernd Mayländer, és körbe vezeti a világ legjobb versenyzőit. Nagy sebességet kell tartania, hiszen különben túlmelegednének az érzékeny F1-es motorok, a gumik és a fékek pedig lehűlnének.
Idén a 36 éves Mayländer járműve egy új Official F1 Safety Car, az SL 63 AMG, amely nemrég Genfben mutatkozott be a közönség előtt. AMG 6,3 literes V8-as motorjának teljesítménye 525 LE, nulláról százra 4,4 másodperc alatt gyorsul az autó. Új, nagy átmérőjű AMG sportkipufogó könnyíti a szívómotor légzését, és teszi gerincbizsergetővé az autó hangját.

 

 
Különleges hűtő, kompozit fék
 

Kép Mivel trópusi hőmérsékleten is helyt kell állni, megnövelték a hűtő méretét, és külön hűtőt szerelnek be a váltómű és a szervokormány részére. Az AMG SPEEDSHIFT MCT hétfokozatú sportváltó egytized másodperc alatt cseréli a fokozatokat, optimális vonóerő-átadásról háromfokozatú ESP® és 35 százalékos differenciálzár gondoskodik. A sportos viselkedésű futóművön mindent csavarral lehet állítani, így az autó az egyes pályákhoz hangolható.
A 19 colos kovácsolt könnyűfém AMG kerekek szélessége elöl 8,5, hátul 9,5 col; ezekre 255/35-ös, illetve 285/30-as Bridgestone gumit szerelnek. A filigrán ikerküllők fékhűtő hatását külön légvezető csövek fokozzák. Mind a négy tárcsa kerámia-kompozitból készül, és belső szellőzésű. A 390x36 mm-es első tárcsát hatdugattyús-, a 360x25-os hátsót pedig négydugattyús nyereg fogja satuba.

 

 
220 kilós könnyítés
 
Kép Komfortfelszerelések elhagyásával sikerül csökkenteni az SL 63 AMG súlyát, noha nagyobb hűtő és fékberendezés mellett különleges világítást, fényhidat és kommunikációs rendszert építettek be. A motorháztető, az első és a hátsó kötény, az első sárvédő és a csomagtartó fedele szénszálból készül, és mivel mindig csukottan megy az autó, kiszerelték a vario-tető mozgató szerkezetét, akárcsak a zajcsillapító betéteket. Az eredmény 220 kilós könnyítés lett; a teletankolt biztonsági autó alatt 1750 kilót mutat a mérleg.

Különbözik a szériától az SL 63 AMG Official F1™ Safety Car nagy hűtőnyílásokkal ellátott első köténye is. Hátul a diffúzor tűnik fel, benne a differenciál hűtőjével. A fényszórók és a hátsó lámpák villogói akció közben mindig be vannak kapcsolva. Újdonság a „Safety Car” feliratú rendszámtábla: 672 fénydióda világítja meg, a legrosszabb időjárásban is jól láthatóan.

 

 
Belül versenyautós a hangulat
 
Kép Négypontos övek, két kagylóülés, karbon díszítések, fekete bőrkárpit, alul lapos, 365 milliméteres AMG Performance bőrkormány és alumínium váltóbillentyűk – ilyen Bernd Mayländer és az útitárs munkahelye. A középkonzolon két monitorról lehet követni a verseny eseményeit, miközben állandó a kapcsolat a toronnyal. A karosszériát bukócső merevíti.
C 63 AMG T-modell az új Official F1™ Medical Car
Melbourne-ben ünnepelte premierjét a C 63 AMG T-Modell Official F1™ Medical Car is. Ez a gyors kombi az első körben követi a mezőnyt, abban a kritikus fázisban, amikor még szorosan egymás közelében mennek a versenyautók. Ha baleset történne, elsőként érkezik a helyszínre, hogy azonnali segítséget nyújtson.
Minden másodperc számít, ezért az AMG 6,3 literes V8-as motorja (336 kW/457 LE, 600 Nm) hajtja az autót. Vérpezsdítő hangja nagy átmérőjű kipufogócsövekből és új végtompítókból szólal meg. A hűtők megoldása és a nagynyílású első kötény hasonlít a biztonsági autóéra. A teljesítmény átvitelét gázfröccs-funkciós AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC PLUS automatára, háromfokozatú ESP®-re és 35 százalékos zárású differenciálra bízták.
Versenyfutómű

Versenyek nem versenyző résztvevőjéhez illően a C 63 AMG T-Modell Official F1™ Medical Car ugyanolyan állítható sportfutóművet, kerekeket, gumiabroncsokat és fékberendezést kapott, mint a biztonsági autó.

 

 
F1-felirat, fényhíd és villogók
 
Kép A széria-gyártmánytól első pillantásra nem nagyon különböző C 63 AMG T-modell Official F1™ Medical Car köténye, differenciál-hűtős diffúzora, feliratozása és megkülönböztető világítóberendezése is szakasztott mása a biztonsági autóénak – nem hiányzik a „Medical Car” feliratú, fénydiódás rendszámtábla sem.
A doktorautó vezetője az orvos és hobbi-versenyző francia Dr. Jacques Tropenat; mellette az FIA hivatalos Grand-Prix főorvosa, a belga Dr. Gary Hartstein ül – éppúgy négypontos övvel bekötve az AMG sportülésbe, mint hátul a két asszisztens-orvos. A két képernyő és a kommunikációs berendezés ugyanolyan, mint a biztonsági autóban, akárcsak az AMG Performance kormány és az alumínium váltóbillentyű. A 485 literes csomagtartóban jól elfér az orvosi felszerelés, benne újraélesztő készülékkel és mesterséges lélegeztetővel.

Pályáról a közútra

Mindkét autó jól mutatja, miként gazdagítja az autósport a sorozatgyártást, az SL 63 AMG-hez például kapható a Safety Car számos alkatrésze. A csomag tartalmazza a 390x36 milliméteres kompozit első tárcsákat, a differenciálzárat, a 19 colos kovácsolt könnyűfém AMG kerekeket és az AMG Performance kormánykereket. Hasonlóan a C 63 AMG-ben (limuzin és T-modell) megjelenhet a 360x36 milliméteres kompozit féktárcsa, a differenciálzár és a 19 colos AMG kerék.

 

 
Fejlesztő: az AMG PERFORMANCE STUDIO
 
Kép A fejlesztés, a versenyszerű körülmények közötti kipróbálás és a két-két autó felépítése – mindig van belőlük tartalék is – az AMG és az AMG PERFORMANCE STUDIOS feladata. Negyvenévnyi autósport-tapasztalatukat éppúgy bevetik, mint a nagyteljesítményű autók építésében szerzett gyakorlatot. Több versenypályán hajtottak végre sok-sok tesztelést, hogy mindenütt optimális beállításokkal mehessenek az autók.
1996 óta: AMG biztonsági autók nyolc nemzedéke
Az AMG már tizenkét éve bocsátja rendelkezésre a nemzetközi autósport királykategóriájának Official F1™ Safety Car autóját

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.