Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Colin McRae

2009.10.07

Colin McRae

 

Kép

 

 

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.

 

 

Colin McRae

 

 

 

Brit
Aktív évei
1987 - 2006
Csapata(i)
Versenyek száma
146
Vilagbajnoki pontok
626
Világbajnoki címek
1
Győzelmek
25
Dobogós helyezések
42
Szakaszgyőzelmek
477
Első verseny
1987-es Svéd rali
Első győzelem
Utolsó győzelem
2002-es Szafari rali
Utolsó verseny
2006-os Török rali
 

 

Colin Steele McRae (1968. augusztus 5.2007. szeptember 15.) egykori skót raliversenyző. 1995 ralivilágbajnoka. Apja, Jimmy Mcrae brit ralibajnok. 1995-ben rali világbajnok, 1996-ban, 1997-ben és 2001-ben világbajnoki második. A 39 éves Colin McRae-nek volt pilóta engedélye és gyakran vezette saját helikopterét. 2007. szeptember 15-én hazafelé tartott 5 éves fiával az Everton-Manchester United angol bajnoki mérkőzésről, amikor délután 4 óra 10 perckor zuhant le egy mérföldre a Lanark-ban levő házától. A rendőrség korai jelentése szerint egy felnőtt s egy gyermek holttestét fedezték fel a roncsok között, később megerősítést nyert, hogy Colin Mcrae és 5 éves fia, Johnny a két elhunyt.

 

 

Élete

Colin McRae-nek két gyereke – Hollie és Johhny – született a feleségétől, Alisontól.[1]1995-ben Monacoba költözött, részben a David Coultharddal való jó barátsága miatt.[2] Ennek ellenére, ahogy nőttek a gyermekei egyre több időt töltött otthonában Lanarkshire-ben - beletörődve, hogy a Skóciában az adó mértéke nagyobb, mint Monacoban. A család a 17. századi építésű Jerviswood házban lakik.

 

Pályafutása Kép

Colin McRae motorsport karrierjét trial motorozással kezdte, bár már akkor jobban érdekelték a négykerekű járművek a motoroknál.[3] Tizenhat évesen, a Coltness Autóklubon keresztül McRae autókat tesztelt, így hamarosan elcserélte a motorját egy Mini Cooperre és versenyezni kezdett.[3] Egy évvel később tárgyalni kezdett egy másik klubtaggal, hogy használhassa a Hillman Avengerét a Kames Ralin, egy egyszakaszos versenyen nem messze McRae otthonától. A skót tizennegyedik lett, első a géposztályában annak ellenére, hogy a futam folyamán főként előkelőbb pozíciókban versenyzett.[3]

 

 

 

Kép

 

 

1986-ban McRae debütált a Skót Ralibajnokságban egy Talbot Sunbeammel és hamarosan nagy hírnévre tett szert a sebességével és izgalmas vezetési stílusával. Stílusa rengeteg hasonlóságot mutatott a finn ex-világbajnok Ari Vatanenével, aki McRae példaképe volt. Hamarosan egy Vauxhall Nova volánjánál ült, majd egy Ford Sierra XR 4x4-esénél. A rali világbajnokság mezőnyében 1987-ben Svédországban mutatkozott be a Novájával, majd két év múlva a Sierrát vezetve tizenötödik lett az összetettben. Következő évben ötödik lett az Új-Zéland Ralin egy hátsókerék hajtású Sierra Cosworth-tel. 1991-ben csatlakozott a Prodrive David Richards vezette Subaru csapatához a Brit Ralibajnokságban. McRae brit bajnok lett 1991-ben és 1992-ben, így hamarosan debütált a Subaru gyári csapatában a Rali ilágbajnokságban.

 

 

Kép

 

 

 

Rali világbajnokság Kép
1993-1998: Subaru
Az egyik Subaru Impreza, amivel McRae az 1996-os világbajnokságot teljesítette.

McRae 1993-as előrelépésénél kezdetben egy Prodrive által épített A csoportos Subaru Legacy-t vezetett a finn Hannu Mikkola és Markku Alén mellett. Így nyerte meg ebben az évben az első raliját, az Új-Zéland Ralit. Szintén ez volt az első győzelme a nemrégiben újonnan alakult Subaru World Rally Teamnek röviddel azelőtt, hogy a visszavont Legacy-t az új Subaru Impreza 555-re cseréljék. Ahogy a Toyota európai csapatával versengtek, nőtt a fiatal Subaru gyár szerencséje annak köszönhetően, hogy az előbbi csapatot kizárták az 1995-ös Katalunya Raliról. A japán csapat szabálytalan turbófeltöltőt használt. Fortuna McRae-t egészen az 1995-ös rali-világbajnokság megnyeréséig segítette, mikor is a szezonzáró Nagy-Britannia Ralin egyenes küzdelemben győzte le a kétszeres világbajnok csapattársát, Carlos Sainzot. Habár az elkövetkező években sok egyéni ralit nyert meg, beleértve az egyre inkább specializálódó Akropolisz Ralit, Szafari Ralit és a Korzika Ralit, McRae 1996-ban és 1997-ben is a második helyre szorult, mindkét alkalommal a finn Mitsubishi Ralliartos Tommi Mäkinen mögé. Ennek ellenére három egymást követő konstruktőri bajnoki címhez segítette ez idő alatt csapatát. A csapatnál töltött utolsó évében, 1998-ban három további ralit nyert meg – többek között a Kanári-szigeteki Bajnokok Tornáját – ezzel világbajnoki harmadik helyezést érve el. A rally történelem egyik legnagyobb alakját vesztette el 2007-ben. A sors fintora hogy hihetetlen baleseteket élt túl és saját helikoptere végzett vele.

 

1999-2002: Ford
McRae egy Ford Focus WRC-ben a 2001-es Finn rali-n.

A változó siker több éve után McRae átigazolt az M-Sport Ford csapathoz, az 1999-es évadban, egy Ford Focus WRC-t terelgethetett a pályákon. Mcrae kettő év folyamán keresett hat millió fontot, a Fordnál, ezzel ő lett a legjobban fizetett autó sofőr a világbajnokságon. Ezt a lépést azonnal két győzelemmel honorálta a Safari rali-n, és a Portugál rali-n. 2000-ben az abszolult 4. helyet szerezte meg a világbajnokságon. Ez a fellendülés azt eredményezte, hogy megújította még két évre a Ford-dal kötött szerződését.

 

Dakar rali
Colin Mcrae Rally
Colin Mcrae Rally Egy szimulátor sorozat melyet Colin nevével adtak ki.

 

 

Kép

 

 

 

Kép

 

 

 

Kép

 

 

 

Kép

 

 

 

Kép

 

 

 

Kép

 

 

 

 

Kép

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.